سینما

نقد و برسی آثار سینما،برندگان جوایز اسکار

سینما

نقد و برسی آثار سینما،برندگان جوایز اسکار

۳۰۰

نام فیلم : 300

بازیگران شاخص : Gerard Butler , Lena Headey , Michael Fassbender , Vincent Regan

کارگردان : Zack Snyder

تاریخ اکران : 9 مارس 2007

ناشر : Warner Bros. Pictures Distribution

ژانر : اکشن - ماجراجویی - درام - جنگی

رده بندی سنی :  R 

مدت زمان :
N/A

خلاصه داستان :

داستان این فیلم عبارت است از جنگ ایران و یونان در میدان جنگ ترموپیل ( گردنه معروفی در یونان ، بین کوه اویته - Oyete - و خلیج مالیک ). جایی که پادشاه اسپارتی یعنی لئونیداس ارتش 300 نفری خود را علیه ارتش عظیم ایرانیان تجهیز کرد. بر اساس داستانها قیام و ایثار این 300 نفر ، همگی این یونانیان را بر علیه دشمنان ایرانیشان متحد کرد و همین ریشه ای شد برای دموکراسی یونان ...
پ.ن : داریوش بزرگ قصد لشکر کشی به یونان و فتح آتن را داشت ولی در گذشت و نتوانست نقشه خود را اجرا کند. پس از وی ، پسر و جانشینش خشایار شاه اول نقشه پدر را تعقیب کرد و 6 سال بعد خشایار شاه با سپاه عظیم و یک ناوگان نیرومند به یونان رسید. در نبرد ترموپیل ، سپاه یونانی را مغلوب کرد و لئونیداس به قتل رسید. سپس خشایار شاه آتن را تصرف کرد و ایرانیان آرکوپولیس ( ارگ آتن ) را به آتش کشیدند ولی در نبرد سالامیس ناوگان ایران نابود شد و خشایار شاه به ایران بازگشت.


نظرات 1 + ارسال نظر
حامد پنج‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:28 ق.ظ http://textrap.blogsky.com

سلام . وبلاگ خوبی دارید.
من شما را لینک کردم . شما هم من را با نام تکس رپ۱۵۰۰۰ و بیت ۴۵۰۰۰تومان لینک کنید.

حامد جان ممنون من هم شما رو لینک کردم به امید موفقیت های بیشتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد